İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Evrensel Anali̇ti̇k E-Ticarette GA4 Şemasını Kullanma

Universal Analytics hizmetinin gün batımında duyurulmasıyla birlikte, bu konuda makale yazmak kesinlikle zaman kaybı gibi görünüyor.Ancak, Google Tag Manager’da yakın zamanda yapılan bir güncelleme ilginçtir ve sitelerini hem Universal Analytics hem de Google Analytics 4 için çift etiketlemeye kararlı olan ve GA4’ün yeni Veri Katmanı şemasından yararlanmak isteyen Google Analytics kullanıcılarına rahatlama sağlayacaktır. Bu makalede, Google Tag Manager’ın Universal Analytics etiketlerinde (E-ticaret ayarları altında bulunur) yeni GA4 Şemasını Kullan seçeneğinin ne işe yaradığına dair hızlı bir genel bakış yapacağım.

Evrensel Anali̇ti̇k E-Ticarette GA4 Şemasını Kullanma
Evrensel Anali̇ti̇k E-Ticarette GA4 Şemasını Kullanma

Universal Analytics Etiketlerinde GA4 Şemasını Kullan Seçeneği

Bir Universal Analytics etiketinin E-ticaret ayarlarına gidip Gelişmiş E-ticaret Özelliklerini Etkinleştir’i Doğru olarak ayarladığınızda, GA4 şemasını kullan başlıklı yeni bir onay kutusu göreceksiniz.Bu onay kutusu, Veri Katmanı Kullan veya Değişkenden Veri Oku seçeneklerini seçmenizden bağımsız olarak görünür.Bu onay kutusunu seçtiğinizde, etiketin E-ticaret verilerini Universal Analytics semantiği yerine GA4 şemasını kullanarak ayrıştırması gerektiğini belirtirsiniz.Bu, tam gaz ilerlemek ve sitede bir GA4 Veri Katmanı uygulamak istiyorsanız yararlı bir seçenektir.

Use Data Layer’ın çalışması için, Universal Analytics etiketinin tetikleyicisi ateşlendiğinde dataLayer’da düzgün biçimlendirilmiş bir GA4 E-ticaret nesnesi olması gerekir. Farklı GA4 olayları için şema açıklamasını burada bulabilirsiniz. Örneğin, geçerli bir GA4 Purchase dataLayer nesnesinin nasıl görüneceği aşağıda açıklanmıştır:

window.dataLayer = window.dataLayer || [];

window.dataLayer.push({

    event: ‘purchase’,

    ecommerce: {

        transaction_id: ‘T12345’,

        value: ‘10.00’,

        tax: ‘2.40’,

        shipping: ‘5.50’,

        currency: ‘EUR’,

        items: [{

            item_id: ‘bigshirt1’,

            item_name: ‘Very Big Shirt’,

            item_category: ‘shirts’,

            item_category2: ‘big’,

            price: ‘10.00’,

            quantity: 1

        }]

    }

});

Universal Analytics etiketinizi (GA4 şemasını kullan işaretli olarak) bu mesaj üzerinde tetiklediğinizde, giden yük bu şekilde görünür:

Universal Analytics Etiketlerinde GA4 Şemasını Kullan Seçeneği
Universal Analytics Etiketlerinde GA4 Şemasını Kullan Seçeneği

Bu oldukça iyi! Beklendiği gibi, tüm ilgili alanları UA vuruşundaki karşılıklarıyla eşleştirdi. Ayrıştırıcı, item_category ve item_category2’yi / ile ayrılmış iki seviyeli kategori yapısında birleştirmek gibi bazı güzel sihirler yapar.

Değişkenden Veri Oku seçeneğini seçerseniz, yukarıdaki ile aynı şemada bir nesne döndüren bir değişken seçmeniz gerekir (yani şemada ecommerce içinde ne varsa onu döndüren bir nesne).

Uyarılar

Veri Katmanını Kullan seçeneğinin çalışması için, olay anahtarının değeri bir GA4 E-ticaret olay adı olmalıdır. Ancak o zaman Universal Analytics etiketi eşlemeyi doğru şekilde yapar. İşte olay adı eşlemeleri (sınırlı testlere dayanarak):

DataLayer’daki olay adı UA eylemi ile eşleştirildi Notlar
view_promotion N/A Öğeler dizisi içeriğini UA tanıtım anahtarlarıyla eşler.
select_promotion N/A Items dizisi içeriğini UA promosyon anahtarlarıyla eşler ve promoa=click parametresini ayarlar.
view_item_list N/A Öğeler dizisi içeriğini UA gösterim anahtarlarıyla eşler.
select_item click Items dizisi içeriğini UA ürün anahtarlarıyla eşler.
view_item detail Bir öncekine bakın.
add_to_cart add Bir öncekine bakın.
remove_from_cart remove Bir öncekine bakın.
begin_checkout checkout Bir öncekine bakın. Ödeme Adımını doldurmuyor!
purchase purchase Bir öncekine bakın. Ayrıca tüm işlem anahtarlarını itmedeki ilgili anahtarlardan doldurur.
refund refund Bir öncekine bakın. Ayrıca tüm işlem anahtarlarını itmedeki ilgili anahtarlardan doldurur.

begin_checkout olayındaki hataya dikkat edin. Giden vuruşta en azından Ödeme Adımı’nı 1 değeriyle doldurmasını beklerdim, ancak yükte yok. Ayrıca, GA4 şemasında rastgele ödeme adımları için karşılık gelen olaylar olmadığından (add_shipping_info ve add_payment_info herhangi bir UA E-ticaret eylemiyle eşlenmediğinden) ek ödeme adımları göndermenin mümkün olduğunu sanmıyorum.

Ürün kapsamındaki özel boyutlar ve ölçümler, GA4 Ecommerce nesnesinin items dizisinde dimensionX ve metricX biçiminde oldukları sürece eşlenir. GA4 Ecommerce dataLayer’ı oluştururken bu biraz ters etki yaratacağından, bunun yalnızca verileri bir değişkenden çekerken yararlı olacağını düşünüyorum.

GA4, promosyonları ve gösterimleri kendi öğe dizileri olarak ele aldığından, eşlenen Universal Analytics nesnesinde gösterimleri ve promosyonları bir E-ticaret eylemiyle birleştirmek mümkün değildir. Bu, yalnızca Universal Analytics dataLayer şemasını kullanmanız durumunda elde edeceğinizden daha fazla isabet elde edeceğiniz anlamına gelir.

Yukarıdaki tüm uyarılarla birlikte, Evrensel Analitik Geliştirilmiş E-ticaret koleksiyonunda bazı ödünleri kabul etmek istemiyorsanız bu özelliği kullanmanın mantıklı olduğundan tam olarak emin değilim. GA4 şemasını kullan seçeneğini işaretlemeden tutmak ve ardından %100 ihtiyacınız olan parametreleri ve değerleri seçerek GA4 -> UA eşlemesini manuel olarak yapmanıza olanak tanıyan bazı değişkenlerle Geliştirilmiş E-ticaret yükünü oluşturmak daha mantıklı olabilir.

Ancak, “eski” Geliştirilmiş E-ticaret veri katmanını sitede tutmak zorunda kalmadan UA’ya bazı veriler almak isteyen meşgul bir kişi için bu özellik daha yakından bakmaya değer olmalıdır.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir