İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

GTM İpuçları: GTM Sunucu Konteyner’leri̇nde Google Reklamları Yeniden Pazarlama

GTM İpuçları: GTM Sunucu Container’leri̇nde Google Reklamları Yeniden Pazarlama

Google, Google Tag Manager’da sunucu tarafı etiketleme için Google Ads Remarketing (Yeniden Pazarlama) etiketini yayınladı.

İşlevsel olarak, daha önce yayınladıkları Dönüşüm İzleme etiketine oldukça benziyor.

Bu makalede, nasıl kurulum yapacağınız konusunda size yol göstereceğiz ve ayrıca nasıl çalıştığına dair genel bir bakış sunacağız.

Sunucu tarafı Google Ads Yeniden Pazarlama

  1. Bir web kapsayıcısındaki GA4 etiketleri tarafından oluşturulan bir Google Analytics 4 veri akışı, Sunucu kapsayıcısına veri gönderir.
  2. Sunucu konteyneri bu verileri GA4 İstemcisi ile yakalar.
  3. Ardından, Google Ads Remarketing etiketinin Google Analytics 4 veri akışından alınan verilerle ateşlendiği sanal bir kapsayıcı çalıştırılır.
  4. Google Ads Remarketing etiketi, tarayıcının gerçekleştirmesi gereken satıcı sunucularına yönelik taleple ilgili ayrıntıları içeren bir sinyali tarayıcıya geri gönderir.
  5. Tarayıcı, isteği Google sunucularına gönderir.

Peki neden tarayıcıya geri dönülüyor? Sunucu taraflı bir kurulum olması gerekirken neden tüm işi tarayıcının yapması gerekiyor?

Cevap: üçüncü taraf çerezleri.

Yeniden pazarlamanın çalışması için, kullanıcının tarayıcısının doubleclick.net’e ping atması gerekir, çünkü Google’ın siteler arası profilinizi oluşturmak için ihtiyaç duyduğu tüm ilginç çerezler burada bulunur.

Tarayıcınızın ağ günlüklerini incelerseniz, olayın Sunucu konteynerine gönderilmesinden kısa bir süre sonra Google sunucularına yapılan talebi görebilirsiniz.

Dolayısıyla bu, Google Ads Remarketing ile çalışırken dikkate alınması gereken önemli bir uyarıdır. Kullanıcının tarayıcısı üçüncü taraf çerezlerini desteklemeli ve doubleclick.net alan(lar)ı sitenin İçerik Güvenliği Politikası’nda (varsa) izin verilenler listesinde olmalıdır.

Nasıl Kurulur?

Google Ads Yeniden Pazarlama’yı ayarlamak için üç şeyin yerinde olması gerekir:

İlk olarak, tarayıcıdan gelen ve eski transport_url alanı yerine Send to server container ayarıyla yapılandırılmış bir Google Analytics 4 veri akışına ihtiyacınız vardır.

sunucu konteynerine gönder
Sunucu tarafı Google Ads Yeniden Pazarlama

İkinci olarak, Sunucu konteynerinde çalışan bir Conversion Linker etiketine ihtiyacınız var. Bunu Tüm Sayfalar tetikleyicisinde çalışacak şekilde ayarlayın. Bu, reklam tıklama bilgilerini açılış sayfasından dönüşüm sayfalarınıza aktarmak için gereklidir.

dönüşüm bağlayıcı
Google Ads Yeniden Pazarlama

Üçüncü olarak, Sunucu konteynerinde çalışan bir Google Ads Yeniden Pazarlama etiketine ihtiyacınız vardır. Yapılandırmasına bir sonraki bölümde değineceğiz.

Google Ads Yeniden Pazarlama Etiketini Yapılandırma

Esasen, bunu tam olarak normal, web tabanlı bir yeniden pazarlama etiketini yapılandırdığınız gibi yapılandırırsınız.

Dönüşüm Kimliği ve Dönüşüm Etiketi (isteğe bağlı) bu talimatları izleyerek Google Ads hesabınızdan alınabilir.

Dinamik yeniden pazarlama olay verilerini gönder seçeneğini işaretlerseniz etiket, varsayılan olarak GA4 veri akışından event_name ve value parametrelerini çeker. Bunların nasıl alınacağını özelleştirmek istiyorsanız bunun yerine Veri Kaynağı olarak Özel yapılandırmayı ayarlayabilirsiniz.

özel di̇nami̇k yeni̇den pazarlama
Google Ads Yeniden Pazarlama Etiketini Yapılandırma

Özel parametreler sağlamak istiyorsanız, ilgili kutuyu işaretleyebilir ve ardından Veri Kaynağını seçebilirsiniz. Varsayılan veri kaynağı olarak Event Data kullanırsanız GA4 talebiyle gönderilen tüm event parametreleri yeniden pazarlama pingine özel parametreler olarak eklenir. Yine, key-value çiftlerini aşağıdaki gibi özel bir yapılandırmayla da yapılandırabilirsiniz:

özel parametreler
Google Ads Yeniden Pazarlama Etiketini Yapılandırma 2

Son olarak, Provide User ID seçeneğini işaretlerseniz, etiket varsayılan olarak GA4 veri akışından oluşturulan user_id parametresinden çekmeye çalışacaktır. Yine, user_id‘de olanı kullanmak istemiyorsanız Kullanıcı Kimliğini özel değişkenlerle iletebilirsiniz.

Etiketi yapılandırmayı tamamladığınızda, yeniden pazarlama kitlelerinizi oluşturmak için gerekli olan tetikleyici ile ateşlenecek şekilde ayarlayın. Bu genellikle Tüm Sayfalar tetikleyicisi olur, ancak elbette add_to_cart veya begin_checkout gibi dönüşüm olaylarını da kullanabilirsiniz.

İzin Moduyla Etkileşim

Onay Modu ile çalışırken, süreç yine Dönüşüm Etiketininkine benzer.

ad_storage reddedilirse, Remarketing etiketi hiçbir şey yapmaz, çünkü tek işlevi doubleclick.net isteğini çalıştırmak ve böylece üçüncü taraf bağlamında çerezlere erişmektir.

ad_storage granted olarak güncellendiğinde, GA4 veri akışı page_view hit’ini otomatik olarak Sunucu konteynerine ve GA4 kullanıcı arayüzünde dönüşüm olarak işaretlenmiş diğer tüm olayları yeniden gönderir.

Bu olaylardan herhangi biri sunucu tarafındaki Remarketing Etiketini tetikleyecek şekilde yapılandırılmışsa, sonuçta Remarketing Etiketi otomatik olarak yeniden ateşlenir, tarayıcıya sinyal gönderir ve ardından tarayıcı doubleclick.net‘e istek gönderir.

Tüm bunlar otomatiktir. İzin verildikten sonra Remarketing Etiketinin çalışması için Google Analytics 4 etiketlerinizi tekrar manuel olarak tetiklemeniz gerekmez.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir